“DIVA”

ENGLISH

Diva is a puppet play about an opera singer, her waiter, an ugly professor with no legs and his mouse-servant.

The doctor wants to create a potion to become the most beautiful person on earth, but he needs some special ingredients which he orders the mouse to get. Meanwhile Diva, the opera singer, is having a concert and her waiter, who loves her, is waiting her in the dressing room.

I had already seen this play in Mantua some years before and I liked it both the times, the story is really captivating and I also liked how the puppeteer organized the space on the stage.

She was moving the puppets from inside a cylindrical structure, which she rotated to have many different scenes and so to create a really particular story”.

 

ITALIAN

Diva è uno spettacolo di burattini su una famosa e bellissima cantante d’opera, il suo cameriere, un professore senza gambe ed il suo topo-servitore.

Il professore vuole creare, grazie anche all’aiuto di una macchina, una pozione per diventare la persona più bella sulla faccia della terra, ma per farlo ha bisogno di alcuni elementi, che ordina al topo di procurargli.

Lo spettacolo mi è piaciuto molto, sia adesso, che quando l’ho visto per la prima volta Mantova qualche anno fa, poiché, pur essendo uno spettacolo per burattini è divertente e coinvolgente.

Inoltre la struttura all’interno della quale si trova la burattinaia è in grado di ruotare ed è dotata di diverse scene, il che rende la storia interessante e per niente scontata”.

 

Diva, Sofie Krog, at Aprilfestival

Federico Bottazzi, 15 years